Veneta

Kwaliteit

Lara

Mijn ervaring bij Veneta is helaas niet positief. Vooral de menselijke maat lijkt bij beslissingen te ontbreken. Nadat een adviseur bij mij langs is geweest om in te meten bleek één gordijn na levering niet helemaal te passen. Ik wilde uiteraard gebruik maken van de meetverzekering en heb hiervoor opnieuw contact opgenomen met mijn adviseur. Na een aantal herinneringen bleef een reactie uit en nadat ik telefonisch contact had opgenomen met de klantenservice bleek dat mijn adviseur inmiddels niet meer bij Veneta werkzaam was. Dit kan uiteraard gebeuren en na het opsturen van de relevante correspondentie kon ik alsnog een nieuw gordijn bestellen. Eerder had ik al schriftelijk doorgegeven dat mijn eerste gordijn iets te breed was en dit heb ik telefonisch ook opnieuw gemeld. Echter, nadat ik het nieuwe gordijn ontving bleek deze juist een stuk groter te zijn. Opnieuw heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mij is toegezegd dat de fout kon worden hersteld. Na een lang telefonisch overleg leek de maatvoering nu wel te kloppen en zou een nieuwe bestelling worden doorgegeven. Na een week niets meer te hebben gehoord heb ik maar weer opnieuw met Veneta contact opgenomen. Wat bleek, de order kon niet worden doorgezet omdat ik al van de meetverzekering gebruik had gemaakt. Ze zouden intern nog wel het telefoongesprek nalopen om te controleren waar het eea is fout gegaan. Een aantal dagen later kreeg ik een email terug met de korte boodschap dat ik tijdens het gesprek akkoord zou hebben gegeven op de onjuiste maatvoering en dat ik niet meer verder kon worden geholpen. En dit nadat de eerste maten zelf door de adviseur verkeerd zijn ingemeten! Toen ik vroeg om een transcript van het gesprek kon mij dit echter ivm privacyredenen niet worden gedeeld. Een 'unfair trail' zou je kunnen zeggen. Ik heb aangegeven dat ik de beslissing merkwaardig vond aangezien ik voor duizenden euro's eerder heb besteld en de fout in mijn optiek aan beide kanten ligt. Zeker na de eerdere communicatie en de gang van zaken. Helaas kan ik nu geen kant op en ben ik gedwongen alsnog voor het laatste gordijn een bestelling te plaatsen. Moge het duidelijk zijn dat dit mijn laatste bestelling bij Veneta is. Naast het feit dat Veneta heeft laten blijken niet écht klantvriendelijk en meedenkend te zijn, is juridisch en consumentenrechtelijk het proces ook enigzins merkwaardig (lees: misleidend). Dus voor de toekomstige besteller, let erop dat gesprekken niet enkel voor trainingsdoeleinden worden opgenomen, zoals Veneta aangeeft, maar dat de informatie ook voor andere onbenoemde doeleinden wordt gebruikt. Én mocht het tot een discussie leiden, dan heb je zelf geen toegang tot de stukken op basis van hetgeen je wordt be/veroordeeld. Ik zou je willen adviseren naar de specialist om de hoek te gaan. Zo veel scheelt het niet in kosten na de recente prijsstijgingen en waarschijnlijk wordt je wel stukken beter behandeld. Een zeer bittere nasmaak.

Opvallende sterke punten:

Misleiding

Reactie Veneta:

Beste Lara,
Bedankt voor het delen van je ervaring. Wat balen dat het niet gewoon in een keer goed is gegaan zeg. Excuses hiervoor. En blijkbaar de tweede keer ook nog niet, dramatisch. N.a.v. je review is er inmiddels meerdere malen contact geweest en heb je nu nieuwe vouwgordijnen ontvangen. Ik belde je zojuist om te checken of alles naar wens is maar kreeg geen gehoor. Laat je het ons nog even weten?
Wel haak ik graag nog even in op de review zelf. Ik begrijp helemaal dat je baalt van de situatie, zou ik ook hebben. Wel ontvangt iedere klant netjes een inhoudelijke bevestiging van elke order waarin de bestelde maatvoering ook te zien is. Wij gaan er wel vanuit dat, wanneer er iets toch niet klopt, de klant dit signaleert. Als wij een fout maken komen we daarvoor uit, dat gebeurt nu eenmaal. Desalniettemin balen wij, net als jij, van de onstane situatie. Toch hoop ik dat je alsnog veel plezier gaat hebben van je vouwgordijnen.
Robin - Veneta.com

Score voor Veneta: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: