Kwaliteit vertaling

Rinske Goettsch

Het contact is snel en punctueel. De kwaliteit van de vertaling is slordig en getuigd van een gebrek aan lokale talen kennis.

Wat zijn volgens u de sterke punten van Vertaalbureau Perfect?

Reactie snelheid en meedenken.

Ondanks de steekproef test heb ik twee opvallende fouten gespot. In de akte staat specifiek dat ik ongetrouwd ben en toch is de aanhef 'mevrouw' vertaald met 'Mrs'. Mrs wordt alleen gebruikt voor een getrouwde vrouw of weduwe. De aanhef Ms wordt gebruikt voor een gescheiden vrouw, en tenslotte Miss wordt gebruikt voor een ongetrouwde vrouw (ongeacht leeftijd). De tweede fout was een jaartal. Ipv 2019 is de vertaling 2013 met betrekking tot de vervaldatum van een paspoort. Beide fouten vind ik erg slordig en onprofessioneel.

Reactie Vertaalbureau Perfect:

Geachte heer/mevrouw,
Dit zijn inderdaad vergissingen die niet gemaakt mogen worden.
Betreft de kwaliteit van de vertaling hebben wij in overleg met u actie ondernomen om dit te herstellen. Daarnaast is de procedure voor de vertaling van aktes aangepast om dit te voorkomen. Ondanks uw opmerking over de kwaliteit van de vertaling waarderen wij het dat u tevreden bent over de overige beoordelingspunten. Bij een volgende samenwerking zullen wij ons best doen om u op alle vlakken tevreden te stellen.
Het Vertaalbureau Perfect team

Score voor Vertaalbureau Perfect: 4/5