Johannes Jongsma

Ik had 2 twee problemen met verschillende Princes van Wales.
Eerste had een zwarte kop gekregen, dik ook.
Nummer 2 eet zijn eigen vleugels op.
Een reactie op de email volgt snel.
Antwoord over de eerste vogel was ik zeer content mee. Heeft waarschijnlijk zich ergens aan gestoten of ergens blijven hangen of wat dan ook. Natuur doet zijn werk en zal snel herstellen. We zijn nu een weekje verder en princes is inderdaad volledig hersteld.
Over de 2e vogel, ben ik totaal niet tevreden over het antwoord. Na foto's e.d. te hebben opgestuurd, krijg ik de voglende reactie:
Het is duidelijk dat er op het gebied van “het management” tal van verbeteringen noodzakelijk zijn.
Het gaat daarbij over :
de voeding, de huisvesting, de verzorging
de preventie van gezondheidsproblemen
het aantal vogels
de keuze van de soorten
Hier wordt je niet vrolijk van. Krijgt commentaar, maar krijgt geen adviezen hierover.
Alle vogels zijn kern gezond en krijgen gevarieerd voedsel.
Huisvesting: Mooie grote vlucht, met 2 nachthokken, betonnen vloer, en overkapt. Wat is er mis mee??
Verzorging: zijn geen details over gegeven, maar wel commentaar.
Preventie: Is een leuke. Wat ideaal is, om elke vogel die je koopt eerst door een dierenarts laten onderzoeken. Mag je € 100 aftikken... en ken niemand die het doet.
Aantal vogels in de voliere, Wordt niet aangegeven hoeveel er per m3 inmogen. Wat is het advies?
#Soorten, heb alleen maar parkiet soorten en een koppeltje kanaries. Ik heb nooit gevechten in de voliere. Wat is er mis mee??
Het advies om verder onderzoek te doen naar verschillende virussen, kan ik mee inkomen.
Echter onderzoek van minimaal € 100 ka nik 2 vogels voor kopen. Daarnaast de virussen waar naar gekeken wordt is moeilijk te behandelen en is vaak euthanasie de enige optie.
2 jaar terug heb ik dingen laten onderzoeken in de voliere omdat ik valkparkieten had die op de ene op de andere dag zeer sterk vermagerden. Vogels zijn onderzocht door eigen dierenarts, Utrechts medisch centrum en Duits laboratium voor ontlastingsonderzoek. Er is veel tijd en geld besteed (€300), en wat kwam eruit.... helemaal niks.
Wat mij ook nog veel stoorde is dat bijna de helft van de tekst wordt besteed dat de praktijk gestopt is en verschillende dierenartsen getraind worden en dat er colleges wordt gegeven op de Universiteit van Utrecht.
Mooi dat er meerdere dierenartsen getraind worden maar om er zoveel tekst hieraan te besteden.......

M.a.w., de vogel waar ik mij het meeste zorgen om maak, ben ik dus weinig weizer geworden en vrees dat deze het niet gaat redden. Is aan Princes man, blauw met split wit.

Helaas,

Score voor VoorVogels.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
5 min consult.