Productinformatie op de website

De Groenste Groninger

Op het eerste gezicht leek dit bedrijf een goede keuze, omdat we jaren ervoor een CV installatie hadden gekocht (en zelf geplaatst).

Nu gaat het om een set PV panelen met veldopstelling. Wij hebben de set besteld met de uitdrukkelijke voorwaarde dat de set exact dezelfde zou zijn als de set die wij hebben staan. De set die er al staat is door ons zelf geïnstalleerd in februari 2017. Het bedrijf dat ons die set leverde kon geen tweede set voor ons regelen, dus moesten wij op zoek naar een ander bedrijf. De uitbreidings-set is in het late voorjaar van 2017 besteld bij Warmteservice.

Wij wilden het gehele bedrag voldoen vóór levering. Onze bank maakte de fout om het bedrag van het 'bouwdepot' over te schrijven naar de onze privérekening in plaats van de rekening van Warmteservice. Dat gebeurde helaas ten tijde dat wij in het buitenland waren. Wij waren kennelijk niet bereikbaar want we vernamen niets. Bij thuiskomst kwamen wij tot onze verbazing tot ontdekking dat de bestelling aan de zijde van Warmteservice was geannuleerd en konden we nog eens maanden wachten op de bestelde goederen.

Nadat het bedrag was overgemaakt naar Warmteservice verliep de levering met horten en stoten en werd de laatste levering pas in januari voltooid. In eerste instantie werd alleen de PV panelen met omvormers geleverd. Het kostte ons moeite om de bezorger te overtuigen dat de set NIET compleet was en er een veldopstelling ontbrak. Helaas was ik door mijn verlofdagen heen en kon de set niet meer op tijd door mijzelf worden geplaatst. Omdat ik de set wilde terugsturen met het verzoek om ons geld terug te storten werd er naar een oplossing gezocht en deze was dat Warmteservice zou zorgen dat de set geheel en al zou worden geïnstalleerd door een bedrijf.

Nadat weken later de veldopstelling geleverd werd bleek het een PLAT-DAK-opstelling te zijn en geen VELD-opstelling. Ze konden niet dezelfde veldopstelling krijgen die wij voor de eerste set al hadden, maar dachten dat dit wel een goed alternatief was. Om toch de set gereed te krijgen om te installeren werd ons naderhand de grondankers/palen geleverd, maar daar hadden wij immers ook voor betaald. Deze kwam pas in januari van 2018. De toezegging dat het bedrijf zou komen installeren op 19 februari werd niet nagekomen en ondanks vele berichten en toezeggingen blijft het erbij. Het betreffende bedrijf had geen tijd. het laatste telefoongesprek werd ons duidelijk gemaakt dat het installeren NIET bij de prijs was inbegrepen en dat we daarom geen recht hadden om te klagen. Onze energierekening is ten gevolge dit drama bijzonder hoog opgelopen en dat bedrag krijgen wij niet meer terug. Wij beraden ons op juridische stappen tegen het bedrijf dat in een mail ook nog eens met onwaarheden aan komt zetten, wat ons behoorlijk boos heeft gemaakt.

Wij doen nooit meer zaken met dit bedrijf en we raden iedereen aan die dat wel doet, NOOIT het gehele bedrag te betalen voordat ALLES is geregeld.

Geen opvallende sterke punten.

Een tip voor iedereen die diensten en/of goederen koopt bij dit bedrijf; betaal niet alles voordat alles is geleverd of is afgehandeld. Wij hebben een dure les geleerd en kopen nooit weer bij dit bedrijf.

Reactie Warmteservice.nl:

Beste meneer van der Veen,
Ik heb zojuist contact gehad met de bedrijfsleider van Warmteservice Groningen. Hij gaf aan dat alles naar tevredenheid is opgelost. Gisteren heeft als het goed is ook de installateur contact met u opgenomen.
Als u nog vragen heeft, hoor ik dit graag. U kunt ons bereiken op marketing@warmteservice.nl.
Alvast bedankt!
Groeten,
Bernedien

Score voor Warmteservice.nl: 1.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee