Klantenservice

Mooie collectie, prima kwaliteit

Grace van der Maas

Heel zachte material

M

Ik kreeg een kleed met een vlek er in. Iets van modder ofzo. Inmiddels gewassen. Kleed zelf is wel mooi, maar er loopt ook een naad over de hele lengte. Er zijn verschillende lappen stof aan elkaar... Ik kreeg een kleed met een vlek er in. Iets van modder ofzo. Inmiddels gewassen. Kleed zelf is wel mooi, maar er loopt ook een naad over de hele lengte. Er zijn verschillende lappen stof aan elkaar gezet. Kortom, voldoet niet helemaal aan de verwachtingen.

Reactie ESSENZA HOME:

Beste Merel,
Graag ontvang ik uw ordernummer en dan kan ik mee kijken met u en het oplossen.
Met vr gr Martine
Essenzahome

N.H. Meekes

Prettige ervaring, snelle levering

Esther Zelihsen

Mooie producten!

A. van Beusekom

Riky Van Vulpen

Uitstekende kwaliteit, snelle levering, vriendelijke klantenservice

Hannah Geuchies

Snelle levering. Ik had een hoeslaken besteld, maar vond de extra katoenen tas eromheen als verpakking nogal overdreven. Er zat al een kartonnen band om het laken en ook een plastic verpakking. Snelle levering. Ik had een hoeslaken besteld, maar vond de extra katoenen tas eromheen als verpakking nogal overdreven. Er zat al een kartonnen band om het laken en ook een plastic verpakking.
Nu zat er ook nog een bijpassend tasje om het laken heen, keurig netjes genaaid, moeilijke randen en bochten, knoopsgat, alles binnenin afgestikt, alsof het stormen moet doorstaan. Wat is het nut van dit katoenen tasje dat je weer weggooit, maar waar je indirect wel voor betaalt? Krijg je het hoeslaken er weer in? Ik niet. Dat tasje mag er van mij wel af, dan kan de prijs 10 euro naar beneden en het scheelt onnodig werk voor wie het naait.

Reactie ESSENZA HOME:

Dankjewel voor je review! We begrijpen je punt en zijn blij dat je de moeite hebt genomen ons hierover aan te schrijven, het helpt ons scherp te blijven. Graag geven we je achtergrondinformatie over... Dankjewel voor je review! We begrijpen je punt en zijn blij dat je de moeite hebt genomen ons hierover aan te schrijven, het helpt ons scherp te blijven. Graag geven we je achtergrondinformatie over de genomen keuze.
Vier jaar geleden verpakten wij al onze artikelen in PVC polybags. Aangezien PVC zeer schadelijk is voor zowel mens als milieu hebben wij besloten daarvan af te stappen. Wij hebben destijds verschillende opties overwogen waaronder ook goederen verpakken met alleen een kartonnen banderol, zonder stoffen zak of plastic zakje, echter bleek dit geen optie vanwege meerdere redenen. Zo worden de goederen mogelijk vies tijdens transport, maar ook in de magazijnen van onze klanten & e-tailers waar ze vele meters afleggen over rollerbanden kan een verpakking schade oplopen. Daarom hebben we als alternatief sinds 2021 voor PVC-vrije recyclebare polybags gekozen. Een duurzamere keuze dus. Voor de stoffen tasjes hebben we gekozen vanwege de bescherming tegen (zon)licht). Alle bovengenoemde punten kunnen namelijk leiden tot hoge afschrijvingen, wat uiteraard ook vanuit duurzaamheidsoogpunt niet wenselijk is.
Kwaliteit staat bij ons voorop, vandaar dat de tasjes ook mooi zijn afgewerkt. Het idee is namelijk dat je het (los van dat het tasje het product beschermt) na aankoop kan gebruiken om iets in op te bergen of er een andere nieuwe functie voor vindt. Dit proberen wij ook te stimuleren, zie onze blog; https://www.essenzahome.nl/blog/things-we-like/creatief-hergebruiken-verpakking-dekbedovertrek/
We beseffen ons dat niet iedereen dit zal doen. Mocht dit voor jou ook het geval zijn, zouden we je willen adviseren om het aan iemand te geven. Misschien ken je iemand die mooie stoffen verzameld, die je er een plezier mee kunt doen?

Het is ons doel om onze verpakkingen te blijven verduurzamen, maar tegelijkertijd is het ook het ‘visitekaartje’ van het merk en het product. Een perfect alternatief dat zowel het product beschermt als ook het product goed doet uitkomen én volledig duurzaam is hebben wij tot op heden nog niet gevonden.
Wij blijven doorzoeken want we zijn ons er bewust van dat het kan altijd beter en duurzamer kan.

Wilma Goutziers

Alles keurig verpakt, ziet er netjes uit.