NIBE-SVV

Ageeth

Ik kon moeilijk contact krijgen met een docent en ik had problemen met de e-learningvragen en instellingen . dit liep bij mij fout.

Ik vond de opleiding middelmatig/slecht.
Ik vond de opleiding middelmatig/slecht.
- De lessen vielen erg tegen, de docenten vonden het vooral fijn om zichzelf te horen praten, gaven veel voorbeelden die niet onder licht letsel vallen, en waren niet enthousiast. De enige lessen die ik interessant vond waren de lessen van de laatste twee modules.
- Het lesmateriaal viel erg tegen, het materiaal zit vol spelfouten en is enorm verouderd. Waarom vernieuwen jullie de Richtlijnen in het lesmateriaal niet elk jaar? Het is toch belachelijk dat ik Richtlijnen van 2015 moet leren? Het lesmateriaal kan ik niet bepaald actueel noemen.
- De examens vielen ook erg tegen. De examenvragen stonden vol spelfouten. In de casus werd naam X genoemd, in de antwoorden kwam naam Y terug, waardoor er geen touw aan vast te knopen was. De examens kan ik eerder omschrijven als een examen begrijpend lezen, want veel vragen en antwoorden waren op verschillende manieren te begrijpen. En waarom worden er geen vragen gesteld over de OVS, terwijl dit het grootste onderdeel is van de eerste module?
- Het eindassessment viel ook tegen. Waarom wordt er geen rekening gehouden met de werkwijze van het bedrijf waar ik werk? Ik moest opeens mijn gesprekken anders voeren, want volgens de examinatoren was ik teveel aan het samenvatten, terwijl dat de gesprekstechnieken zijn die wij toepassen op mijn werk. Ook moest ik opeens de stijl van mijn brieven aanpassen en mocht ik ze niet schrijven op de manier waarop ik de brieven schrijf voor mijn werk. Ik begrijp niet zo goed waarom ik dit moet aanpassen speciaal voor het eindassessment, terwijl ik dit na het eindassessment allemaal weer mag vergeten. Ook beoordelen de examinatoren niet uniform, waarom krijg je bij het ene duo minimaal een 6 en bij de ander een 6,5?
- De locatie in Utrecht was prima. Ik snap alleen niet waarom we na 5 lessen, midden in de derde Corona-golf opeens van online les naar Utrecht moesten komen. Ik vond dat erg onverantwoord en had hier graag een duidelijke uitleg over gehad.

Het was fijn om mijn kennis weer op te frissen, maar hier had ik geen 10 lessen voor nodig gehad. Ook was het fijn om nieuwe mensen te leren kennen. Als ik naar de kwaliteit kijk van de opleiding vind ik het de €6000 lesgeld zeker niet waard. Ik ben in elk geval blij dat ik de opleiding niet zelf hoefde te betalen. Nibe, wordt het niet eens tijd om de opleiding te herzien?

Waardeloos. Geen enkel contact met docent. Instelling let ook totaal niet op vorderingen of stagnatie.

Angelique

Te veel informatie, en te veel 'stampwerk' voor iets wat ik nooit in de praktijk ga gebruiken. Geen trainer gezien, ben zelf ook te laat begonnen

Er was geen sprake van docenten/les, dus dat kan ik niet beoordelen. Mijn advies zou zijn wel klassikale les aan de hand van examenvragen. Examenvragen (oefenvragen app) komen niet overeen met... Er was geen sprake van docenten/les, dus dat kan ik niet beoordelen. Mijn advies zou zijn wel klassikale les aan de hand van examenvragen. Examenvragen (oefenvragen app) komen niet overeen met daadwerkelijke examen. Examenlocatie was prima. Lesstof en examen sluiten niet perse op elkaar aan, ook als je alles goed heb bestudeerd zijn sommige vragen niet te plaatsen. Als je de artikelen Triple-A gewoon goed bijhoudt zou je op de hoogte moeten zijn en blijven. Hoe een herhaaldelijk examen dan bijdraagt aan meer kennis is me onduidelijk.
De online leeromgeving is goed benaderbaar, al gaat mijn voorkeur uit naar lezen/leren uit een boek (was gelukkig ook mogelijk.) Oefenvragen online prima: sluiten helaas niet aan bij de examenvragen zoals gezegd.

Geen gebruik gemaakt van docenten, geen opleidignslocatie. Gewoon e-learning, dus zelf gedaan.
Gebruik van app was fijn. Examen pitig. er kan letterlijkiets over een zin in de leerstof tekst gevraagd worden. Veel regeltjes die je moet weten (uit je hoofd leren)

Danny

Geen locatie of docent gehad maar elearning dus die vragen zijn niet van toepassing. Wel goed overigens te checken of de lesstof aansluit bij de examenstof. Ik kreeg een vraag waarvan in de... Geen locatie of docent gehad maar elearning dus die vragen zijn niet van toepassing. Wel goed overigens te checken of de lesstof aansluit bij de examenstof. Ik kreeg een vraag waarvan in de elearning stond dat dit geen stof was!!

Wendy

Ik heb het online gevolgd. Ik vond het examen veel lastiger in praktijk als de oefenexamens. Ik vond het ook jammer dat bij de oefenexamens steeds dezelfde vragen terugkwamen dus heb daar te weinig... Ik heb het online gevolgd. Ik vond het examen veel lastiger in praktijk als de oefenexamens. Ik vond het ook jammer dat bij de oefenexamens steeds dezelfde vragen terugkwamen dus heb daar te weinig aan gehad. Het boek was prima, maar het echte examen was echt veel zwaarder dan de oefenexamens. Ik heb dit ook teruggegeven aan de opleiding. ik heb geen ervaring met docenten vandaar maar een half sterretje.