NIBE-SVV

Interessante, informatieve training met ervaren docent. Vanwege de covid situatie heb ik de training online gevolgd. Dit zou ik niet aanraden. De online leeromgeving heb ik als sober ervaren. Het is... Interessante, informatieve training met ervaren docent. Vanwege de covid situatie heb ik de training online gevolgd. Dit zou ik niet aanraden. De online leeromgeving heb ik als sober ervaren. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om andere studenten in beeld te zien. Door de minimale mogelijkheden voor interactie is het erg taai om geconcentreerd bij de les te blijven.

Ik vond de opleiding gemiddeld tot goed. Het niveau lag niet altijd even hoog en in het begin veel online les gehad.

De lesinhoud, het lesmateriaal en met name de (digitale)examentrainingen waren perfect afgestemd op het te maken examen. Dus een compliment voor het NIBE-SVV. De opleiding sluit totaal niet aan... De lesinhoud, het lesmateriaal en met name de (digitale)examentrainingen waren perfect afgestemd op het te maken examen. Dus een compliment voor het NIBE-SVV. De opleiding sluit totaal niet aan indien de cursist werkzaam is in één specifieke (zakelijke schade)branche maar dit is niet toe te schrijven aan het NIBE-SVV maar aan "de bobo's in Den Haag die het hele WFT-gebeuren hebben bedacht" hetgeen inmiddels een bekend gegeven is in 'verzekeringsland'.

Roelof

Sommige hoofdstukken in het boek zijn best pittig. Denk aan de formules voor waarderingsmethodieken. De vraag is dan in hoeverre je bepaalde dingen uit je hoofd moet weten. Mijn mening is dat er... Sommige hoofdstukken in het boek zijn best pittig. Denk aan de formules voor waarderingsmethodieken. De vraag is dan in hoeverre je bepaalde dingen uit je hoofd moet weten. Mijn mening is dat er vrij soft (makkelijk) getoetst werd in de basismodule. Dus de toetswaren waren m.i. makkelijker dan dat ik had verwacht, als ik de stof las.

Saillant: bijzonder genoeg waren het vaardigheden examen van Standaard en Maatwerk exact hetzelfde. En hoewel ik in hoofdlijnen dezelfde antwoorden gaf, zit er in het toetsresultaat 1,5 punt verschil. Vrij opmerkelijk maar gezien mijn cijfers heb ik er verder geen actie op ondernomen. Aangezien deze review over Standaard gaat: ik denk dat het een leuke en goede intro is in beleggingsland. Een goede opleiding om te doen.

Overweeg je later Maatwerk te gaan doen? Doe het dan in één keer goed (dus gelijk met Maatwerk aan de slag) dan hoef je Standaard niet meer te doen.

Ik ben erg tevreden over de leraar, die reageerde over het algemeen snel. De laatste keer alleen niet (waarschijnlijk was hij met vakantie, is alleen niet gemeld) Over de rekenvragen ben ik minder... Ik ben erg tevreden over de leraar, die reageerde over het algemeen snel. De laatste keer alleen niet (waarschijnlijk was hij met vakantie, is alleen niet gemeld) Over de rekenvragen ben ik minder tevreden, qua uitleg. Vooral in de oefenvragen vond ik de uitleg niet prettig. Verder ben ik erg tevreden geweest met de app en de manier van helpen.

Edwin

Vond het prima om de opleiding op deze manier en te volgen en ook het tijdsbestek waarin de opleiding voltooid moest worden was ruim voldoende.
Kanttekening was wel dat de oefenopgaves die na...
Kanttekening was wel dat de oefenopgaves die na elk hoofdstuk gedaan konden worden niet aansloten bij de lesstof van deze hoofdstukken. Hierdoor wordt je gedwongen eerst de lesstof van de gehele syllabus door te nemen alvorens de oefenvragen te doen.

Ik heb geen contact gehad met een docent, dus dat gedeelte kan ik niet beoordelen.