NIBE-SVV

Ik volg deze studie omdat ik gecertificeerd moet zijn voor mijn functie. Qua studiestof leer ik er niet zoveel van, de praktijk is anders dan de studiestof. Ik mis n.a.v. examen duidelijke... Ik volg deze studie omdat ik gecertificeerd moet zijn voor mijn functie. Qua studiestof leer ik er niet zoveel van, de praktijk is anders dan de studiestof. Ik mis n.a.v. examen duidelijke antwoorden in de studiestof, de oefenexamens sluiten niet aan op het echte examen. Dit hoor ik ook van collega's, dat tijdens examen vragen gesteld worden dat je denkt: staat dat in de studiestof?
Gelukkig ben ik wel in 1x geslaagd maar m.i. voor mijn functie geen toegevoegde waarde

Vreemd dat in de leeromgeving niet de actuele cijfers (dus 2020 bij de toets voor 1-4-21) te verkrijgen zijn. Ik heb hiervoor een mail moeten sturen. Opdrachten over berekeningen (cons. lening / max... Vreemd dat in de leeromgeving niet de actuele cijfers (dus 2020 bij de toets voor 1-4-21) te verkrijgen zijn. Ik heb hiervoor een mail moeten sturen. Opdrachten over berekeningen (cons. lening / max te lenen) zitten niet in de artikelen en zeer weinig in de oefenopgaven. Echt zoeken naar de berekeningen. Vond het niet compleet. Ook de mails die ik dan stuur worden niet goed gelezen dus antwoorden niet compleet

Docenten beoordeeld met 5 sterren, hier geen gebruik van gemaakt dus een vakje n.v.t. zou beter zijn. Ervan uitgaande dat deze zeer deskundig zijn de volle 5 sterren gegeven. Opleiding sluit totaal... Docenten beoordeeld met 5 sterren, hier geen gebruik van gemaakt dus een vakje n.v.t. zou beter zijn. Ervan uitgaande dat deze zeer deskundig zijn de volle 5 sterren gegeven. Opleiding sluit totaal niet aan bij de praktijk. Als financieel adviseur die alleen beleggingsfondsen adviseert en hiervoor niet DSI gecertificeerd hoeft te zijn gaat de stof veel te diep. In de praktijk hebben we hier nooit mee te maken. Daarnaast is de manier van online cursus erg saai en ontzettend veel. In de praktijk moet veel beter afgestemd worden welke vereisten er nodig zijn voor welk vakgebied. Er is namelijk een groot verschil tussen een beleggingsadviseur die fulltime hiermee bezig is en ook DSI gecertificeerd moet zijn en een financieel adviseur die af en toe alleen beleggingsfondsen adviseert.

Ik heb het cursusboek diverse keren doorgenomen. Er bleek een hoofdstuk te ontbreken t.o.v. de lesstof op internet! Vervolgens de oefenvragen vele malen gemaakt, tot ik met regelmaat 100% goed... Ik heb het cursusboek diverse keren doorgenomen. Er bleek een hoofdstuk te ontbreken t.o.v. de lesstof op internet! Vervolgens de oefenvragen vele malen gemaakt, tot ik met regelmaat 100% goed scoorde. In de praktijk blijkt dat de oefenvragen niet goed aansluiten bij het te maken examen. De oefenvragen bevatten nauwelijks rekenkwesties, die wel gevraagd worden op het examen. P.S. Ik moet blijkbaar een oordeel geven over "de docenten", maar heb geen docent gezien of gehoord, maar ik moet toch een ster geven....vreemde manier van beoordelen!

Feddrick

Ik heb geen interactie gehad met een docent. Het eindtentamen kwam niet overeen met de oefenstof/ oefententamen. Er waren veel begrijpend lezen en "verwijs naar persoon X" vragen. Deze vragen waren... Ik heb geen interactie gehad met een docent. Het eindtentamen kwam niet overeen met de oefenstof/ oefententamen. Er waren veel begrijpend lezen en "verwijs naar persoon X" vragen. Deze vragen waren erg makkelijk, maar kwamen niet terug in het oefenmateriaal. De online leefomgeving werkte erg prettig en de memory traininer hielp mij goed om de kennis van het boek te leren.

Fransiscus Jan Andreas Ma

Ik heb de opleiding volledig on-line gevolgd zonder contact te hebben gehad met een docent (vandaar dat ik ook geen beoordeling heb ingevuld op die vraag). Verder zeer theoretisch en met het... Ik heb de opleiding volledig on-line gevolgd zonder contact te hebben gehad met een docent (vandaar dat ik ook geen beoordeling heb ingevuld op die vraag). Verder zeer theoretisch en met het overgrote deel van de leerstof heb ik in de dagelijkse praktijk niets van doen.

Sandra

De trainingsexamenvragen sluiten niet aan bij het examen. Meestal kwamen dezelfde vragen terug en dan denk je dat je er klaar voor bent maar het examen gaf toch een ander beeld. Gelukkig ben ik wel... De trainingsexamenvragen sluiten niet aan bij het examen. Meestal kwamen dezelfde vragen terug en dan denk je dat je er klaar voor bent maar het examen gaf toch een ander beeld. Gelukkig ben ik wel geslaagd.

Loretta Maria

Helaas ben ik voor de 2x gezakt voor mijn PE examen Schadeverzekering Zakelijk. Wat mij opviel is dat er een vraag bij zat die niet terug te vinden is in de PE documentatie. Via de website heb ik... Helaas ben ik voor de 2x gezakt voor mijn PE examen Schadeverzekering Zakelijk. Wat mij opviel is dat er een vraag bij zat die niet terug te vinden is in de PE documentatie. Via de website heb ik ook goed moeten zoeken voor het antwoord. Raar dat dit niet duidelijk in de lesmateriaal wordt weergegeven. Ten opzicht van de eerste examen had ik nu 5 of 6 praktijk cases met heel veel tekst waardoor ik niet alles heb kunnen lezen. Hierdoor kwam ik in tijdnood. Het lijkt wel of er al examenvragen verwijderd zijn en nieuwe examenvragen zijn toegevoegd ivm een nieuwe update van 1-4-2021.

Een snel in elkaar geflanste cursus. Veel fouten in zowel lesmateriaal als toets, niet alleen slordig maar ook geen inzicht van de stof. Als ik het zelf had moeten betalen had ik mijn geld terug... Een snel in elkaar geflanste cursus. Veel fouten in zowel lesmateriaal als toets, niet alleen slordig maar ook geen inzicht van de stof. Als ik het zelf had moeten betalen had ik mijn geld terug gevraagd.