NIBE-SVV

De training is was prima, maar het lesmateriaal mag van mij echt wel een upgrade krijgen. Het boek is vrij verouderd en zitten veel fouten in. Daarnaast kwamen de vragen uit de e-learning totaal... De training is was prima, maar het lesmateriaal mag van mij echt wel een upgrade krijgen. Het boek is vrij verouderd en zitten veel fouten in. Daarnaast kwamen de vragen uit de e-learning totaal niet overeen met de vragen op de toets.

Ik kan geen beoordeling over de docenten geven. Heb geen contact gehad.

Ik kan geen beoordeling over de docenten geven. Heb geen contact gehad.

De examenlocaties zijn prima. Ik heb in het verleden een andere locatie bezocht (Deventer). Deze in Apeldoorn is ook goed.

De online leeromgeving is goed. Alleen het overschakelen van het ene hoofdstuk naar iets anders binnen de opleiding is lastig. Ik moet helemaal terug naar het begin van het gewenste hoofdstuk, terwijl ik al midden in dit hoofdstuk was gebleven, toen ik even terugschakelde naar iets anders.

Ik werk momenteel niet met inkomens gerelateerde zaken: dus geen aansluiting bij mijn beroepspraktijk.

Het volgende is mij opgevallen bij de online leeromgeving en het examen PE Adviseur Inkomen (maar ook bij het examen PE Adviseur Schade Zakelijk!):
In het examen worden soms onderwerpen aangesneden, die ik niet in de leeromgeving heb gehad. En dus ook niet geoefend heb.

Daarbij heb ik teruggegrepen op mijn "oude" kennis en vandaar uit dan maar een poging gedaan om het antwoord te beredeneren. Hoewel ik voor beide opleidingen voldoende geslaagd ben, blijf ik zitten met de vraag of ik deze uiteindelijk wel goed beantwoord heb. Dat vind ik jammer. Het voelt net alsof de lesstof niet voldoende kompleet was voor het doen van het examen.

Irene

Ik heb een online cursus gedaan, dus geen ervaring met een docent. Ik vind het jammer dat bij het examencentrum niet in de buurt kan parkeren. Ik gebruik de inhoud van de cursus weinig voor mijn... Ik heb een online cursus gedaan, dus geen ervaring met een docent. Ik vind het jammer dat bij het examencentrum niet in de buurt kan parkeren. Ik gebruik de inhoud van de cursus weinig voor mijn werk. Ik wacht ook nog steeds op het adviseursdiploma.

Gerard

De les methode bevalt mij prima. Ik kwam wel wat foutjes tegen. Ik heb er een keer een gemeld waar ik jammer genoeg geen respons op kreeg. De leraar had voor mij geen enkel toevoegde waarde. Het... De les methode bevalt mij prima. Ik kwam wel wat foutjes tegen. Ik heb er een keer een gemeld waar ik jammer genoeg geen respons op kreeg. De leraar had voor mij geen enkel toevoegde waarde. Het examen heb ik in december met succes afgelegd.

Gerard

Zeer duidelijk lesmateriaal. Prima allemaal online beschikbaar. Snelle reacties op vragen of onduidelijkheden. Vooral oefenopgaven en oefenexamens hebben erg goed geholpen bij de voorbereiding op... Zeer duidelijk lesmateriaal. Prima allemaal online beschikbaar. Snelle reacties op vragen of onduidelijkheden. Vooral oefenopgaven en oefenexamens hebben erg goed geholpen bij de voorbereiding op het examen.

Marieke

Had graag wat meer oefenmatriaal tijdens opleiding gehad, de Drills komen pas bij einde PE. Er zitten veel dubbele oefenexamenvragen in, voor de rest een prima opleiding, docenten reageren ook op... Had graag wat meer oefenmatriaal tijdens opleiding gehad, de Drills komen pas bij einde PE. Er zitten veel dubbele oefenexamenvragen in, voor de rest een prima opleiding, docenten reageren ook op tijd?

De aangegeven studiebelasting van 6 tot 8 uur is totaal niet realistisch als je alle artikelen (en soms wetgeving) leest en video’s volledig bekijkt. Ik zou het veel ruimer inschatten (18-24 uur).

Eugène

Persoonlijk vind ik dat de leerstof van NIVBE geregelde afwijkt van de gestemde vragen op examen. Ook het examen van vorige week stonden 3 vragen die echt niet in de lesstof stonden.

Collega's die het via een andere opleider doen herkende de vragen wel en zij slagen bijna allemaal in een keer en met hoger cijfers. Zij hebben ook voorafgaande aan het examen een kortje training.