NIBE-SVV

Lesinhoud duidelijk en actief door memotrainingen en proef examen. Maar ik vind het proefexamen en het werkelijk examen heel verschillend. Heel andere vraagstelling bij het examen en dan mis je toch... Lesinhoud duidelijk en actief door memotrainingen en proef examen. Maar ik vind het proefexamen en het werkelijk examen heel verschillend. Heel andere vraagstelling bij het examen en dan mis je toch uitgebreide lesstof in de opleiding
Vraag/vragen aan docent snel opgepakt en teruggekoppeld

Reinoud

Geen enkele aansluiting met de beroepspraktijk. Geen contact gehad met docenten.
Verder prima leeromgeving

Jeunnesse

Ik vond dat lesstof onvoldoende aansloot op het tentamen. Zelfs de oefenvragen hadden een ander karakter.

Verder geen docent gezien dus dat valt niet te beoordelen.

Jack

Lesmateriaal prima, echter door problemen met microfoon trainer was het af en toe lastig te volgen. Veel achtergrond geluid bij trainer (kinderen etc.)
Wel heldere en duidelijke uitleg.

Marcus

Ik heb de e-learning WFT Hypothecair Krediet gevolgd. Deze sluit absoluut niet aan op het examen. Er zijn nauwelijks mogelijkheden om rekenvragen te oefenen en oefenexamens te maken. Ook de... Ik heb de e-learning WFT Hypothecair Krediet gevolgd. Deze sluit absoluut niet aan op het examen. Er zijn nauwelijks mogelijkheden om rekenvragen te oefenen en oefenexamens te maken. Ook de memo-training, die ik veelvuldig heb gebruikt, sluit niet aan op de belangrijkste onderwerpen (zoals het berekenen van de financieringslast en het vereffenen van de boedel bij echtscheiding). Hier worden alleen herhaalde oefenvragen in behandeld die je na verloop van tijd ook automatisch kunt beantwoorden.

Petra Jelly

Helaas vind ik de vergelijking proefexamen / werkelijk examen totaal verschillend. De proefexamens fluit ik doorheen terwijl ik het echte examen behoorlijk pittig vind.

Anna Maria

Uiteraard komt de lesstof dageliujks voorbij tijdens je werk. Vond alleen het praktijkexamen en de bijbehorende leergang een draak van een opleiding.
Had totaal niet het gevoel wat jullie...
Had totaal niet het gevoel wat jullie precies wilden horen en meer dan de helft van de voorbeelden waren n iet uitgewerkt.

Het boek was niet volledig en met veel onnodige herhalingen.
Het boek was niet volledig en met veel onnodige herhalingen.
Deels door wetveranderingen(?) zaten er een aantal verkeerde/niet meer actuele antwoorden bij de trainingen. Dit heb ik op verschillende manieren geprobeerd terug te koppelen maar nooit feedback ontvangen.

Ik vond de cursus eerlijk gezegd een tegenvaller. Ik heb gelukkig wel nieuwe dingen geleerd en geleerd om zaken praktisch te benaderen, maar de online e-learning was zeer beperkt, omslachtig, met... Ik vond de cursus eerlijk gezegd een tegenvaller. Ik heb gelukkig wel nieuwe dingen geleerd en geleerd om zaken praktisch te benaderen, maar de online e-learning was zeer beperkt, omslachtig, met maar heel weinig oefenvragen. De weinige zelfde oefenvragen werden ook nog steeds herhaald. Ook ergerde ik mij aan de (taal)fouten in de lesstof. Gelukkig ben ik geslaagd, maar ook de examenvragen leken niet op de oefenvragen qua lengte en moeilijkheidsgraad. Voor de prijs van EUR 1.174,- vind ik dit zeker niet in verhouding staan tot het te betalen bedrag. Alhoewel mijn werkgever de cursus heeft betaald, schrik ik van het weinige materiaal en voorlichting dat verstrekt is voor deze prijs. Om niet helemaal in mineur te eindigen: een positief punt dat zeker genoemd mag worden is de reactietermijn van NIVE-SVV; de reacties en de uitslag waren wel snel en klantgericht. Voor de rest zou ik deze cursus niet snel aanraden. Sorry!