NIBE-SVV

Niet passend bij onze functie. Veel te uitgebreid.

Monique

Te kort een half jaar is tekort . krijg pas nu een bericht van hr dat dit kan worden verlengd op verzoek . was mij niet bekend. ook de oefenvragen kan je dan niet meer inzien. veel tekort in uitleg... Te kort een half jaar is tekort . krijg pas nu een bericht van hr dat dit kan worden verlengd op verzoek . was mij niet bekend. ook de oefenvragen kan je dan niet meer inzien. veel tekort in uitleg bij oefenexamen en wat de juiste berekeningen zijn. best wel wat fouten aan jullie doorgegeven. omdat de leerkracht was overleden heb ik vanaf begin last gehad met antwoord krijgen op mijn vragen. ook al geven jullie aan dat het niet meer is veranderd omdat het bijna het einde was van mijn half jaar.… juist op het einde stel je de meeste vragen omdat blijkt dat na goed bestuderen dit niet duidelijk wordt uiteindelijk. dus daar heb ik last van gehad. duurde eindeloos lang voordat er antwoord kwam als ik via info de vragen stelde. ik vind ook dat er extra examens moeten kunnen worden aangevraagd. voorbeeld ik heb bij Lindenhaeghe de examentraining aangevraagd . kost 50 euro krijg ik 3 examens voor, een instructie per video over beantwoorden vragen examen, een instructie voor bedwingen zenuwen en een samenvatting die dan ook nog eens een jaar ter beschikking staat terwijl ik er niet de basis module heb gebruikt. dat vind ik heel goed van hen!

Mascha

Ik heb best wel wat kritiek gehad op de leeromgeving, veel fouten in de vragen en antwoorden.. Gelukkig vaak van de docenten wel reactie

Absoluut niet overzichtelijk! geen fijne cursus om te volgen, maar het moet, dus dan doe je het, maar was helemaal niet fijn.

Geen contact gehad met een docent en ook geen gebruik gemaakt van een locatie/voorziening: daarom lage score ingevuld.
geen mogelijkheid om n.v.t. in te vullen.

lesinhoud gaat soms...
geen mogelijkheid om n.v.t. in te vullen.

lesinhoud gaat soms wel erg diep

oefenvragen staan in geen enkele verhouding met toetsvragen: oefenvragen veel makkelijker.

Opleiding sluit volstrekt niet aan bij mijn baan.
Opleiding van NIBE-SVV sluit tevens niet volledig aan bij het (CDFD-) examen, wat de slagingskans verkleint.

Anne-Mieke

Docent niet gesproken. Opleiding was te diepgaand, sloot zeer beperkt aan bij mijn beroepspraktijk.

Jan

Is een duidelijke overkill voor een Financieel Adviseur. Wij adviseren uitsluitend in beleggingsfondsen, dus het merendeel van de kennis is niet van toepassing.
Vreemd is ook dat een assistent...
Vreemd is ook dat een assistent adviseur Private Banking deze opleiding blijkbaar niet hoeft te volgen, terwijl een FA-A adviseur (een soort junior adviseur bij Financieel Advies) dat wel moet.
Als je beseft dat je hiervoor ook nog ESMA Retail Vakkennis (in de praktijk goed voor 30-40 uur studeren) en Vakbekwaamheid (aantal uren niet bekend) moet volgen dan is de impact buitensporig groot.
Vreemd is ook dat NIBE Effectendienstverlening geen vrijstelling geeft op Esma Retail Vakbekwaamheid.