Adriaan

Ik heb de General Banking Course van het NIBE-SVV volledig online gevolgd. Mijn ervaringen zijn:

* De inhoud van de cursus is breed en geeft een goed overzicht van de gehele bankensector. De cursusbundel is over het algemeen vrij goed. Wel hier en daar foutjes, bv in de nummering van sub-hoofdstukken. Ook kan de indeling soms wel wat duidelijker om de organisatie van de tekst te bevorderen.

* Ik vond de interactie met docenten ondermaats. Ik ben geen enkele keer benaderd voor uitleg of een gesprek over de voortgang. Ik heb enkele malen zelf een vraag ingediend, waar dan na enkele dagen een antwoord op kwam. Ik denk dat de cursus nog beter kan zijn als er regelmatige Q&A-sessies met docenten zouden worden gepland. Dit zou prima kunnen via bv. Teams of Zoom. Dit houdt de cursisten veel meer betrokken en geeft de gelegenheid laagdrempelig vragen te stellen (ipv een formulier in te vullen en pas na enkele dagen iets te horen).

* De examinering is niet goed. Sommige onderwerpen tijdens het examen zijn nooit aan bod geweest in een Memotrainer of de vragen aan het einde van een cursusdeel. Bovendien zijn sommige vragen extreem gedetailleerd (bv een vraag naar een opmerking ergens in een bijzin); het is onmogelijk om de gehele stof uit het hoofd te kennen. Vragen zouden algemener moeten zijn en moeten toetsen of cursisten het onderwerp tot op redelijk niveau beheersen. Daarnaast laat de multiple choice vorm van het examen geen ruimte voor de gedachtegang van de cursist.

* Het is bijzonder vreemd dat er alleen bezwaar kan worden ingediend tegen een bepaalde examenvraag voor een bedrag van EUR 75 (dat niet betaald zou hoeven worden als het bezwaar wordt erkend). Dit schrikt kandidaten af om eventuele fouten of misinterpretaties in de vragen door te geven (zo zag ik zelf een overduidelijke fout in een rekenvraag). Ook de wantrouwende manier waarop het examen ingezien kon worden (alleen op locatie, er mochten geen aantekeningen worden gemaakt, er kon geen uitleg worden gevraagd) staat me zeer tegen. Op die manier valt er weinig te leren van het examen. Zo ben ik zelf voor mijn eerste examen gezakt, maar weet nu niet meer wat de vragen precies waren en welke fouten ik gemaakt heb. Zo is het lastig je voor te bereiden op het herexamen.

Tot slot: ik denk dat dit qua inhoud een goede cursus is met veel relevante informatie voor werkenemers in de financiele sector, maar dat er veel te winnen valt op het gebied van interactie en begeleiding van docenten en van exami

Ronald

Prima leeromgeving, enige minpunt vind ik de letter grootte van de documenten. Met bril soms nog te klein!

Nicole Sacha

Ik vond de lesstof niet in verhouding staan tot wat wij in ons dagelijkse praktijk doen op het gebied van beleggen. De materie ging naar mijn mening echt veel diep.
Ik heb geen ervaring met de...
Ik heb geen ervaring met de docenten en kan hierover dan ook geen oordeel geven.

Diana

Ik heb geen docent gesproken. De Memotrainer was niet foutvrij dat vond ik storend. Verder waren de vragen op het examen echt heel verschillend van de memotrainer

Beste Diana,
Beste Diana,
Wat goed dat je feedback voor ons achterlaat. We kunnen ons voorstellen dat het storend is dat de memotrainier niet foutvrij is, we gaan dit oppakken. Je feedback zullen we intern neerleggen en bespreken tijdens de evaluatie van de opleiding. Bedankt voor je feedback, wij gaan aan de slag!

Samantha

Het online les materiaal is duidelijk, alleen wel beperkt.
Het examen is vele malen lastiger dan de oefenexamens.

Beste Samantha,
Beste Samantha,
Bedankt voor het achterlaten van je feedback, wij zullen hiermee aan de slag gaan. Wat vervelend dat je het examen lastiger hebt ervaren dan oefenexamens, dit zullen we intern bekijken en bespreken. Goed om te lezen dat het online les materiaal duidelijk is!

Natasja

Het leerstof is prettig geschreven. De leeromgeving was redelijk. Wat tegenviel was de kwaliteit van de vragen. Deze waren in de leeromgeving zeer simpel en kwamen absoluut niet overeen met het... Het leerstof is prettig geschreven. De leeromgeving was redelijk. Wat tegenviel was de kwaliteit van de vragen. Deze waren in de leeromgeving zeer simpel en kwamen absoluut niet overeen met het niveau van de vragen tijdens het examen. Bij eerdere navraag zou het niveau in de leeromgeving hetzelfde zijn als het examen. Verder weinig oefenvragen, steeds dezelfde. Er zijn ook geen oefenexamens. Ik vind de kwaliteit van de opleiding niet in verhouding staan tot de kosten.

Beste Natasja,
Beste Natasja,
Wat goed dat je feedback voor ons achterlaat, dit is voor ons waardevolle informatie waardoor we kunnen verbeteren. We kunnen ons voorstellen dat het een tegenvaller is dat de examenvragen moeilijker zijn dan de oefenvragen. We zullen hier onderzoek naar doen. Graag komen we in contact om je feedback persoonlijk te bespreken, je hoort van ons!
Groetjes,

Gelein Daniel

Over docenten en locaties kan ik geen oordeel, heb alles online gevolgd zonder hulp. Was wel behoorlijke pittige cursus ondanks het feit dat ikzelf al jarenlang in de advisering beleggen zit.

Beste Gelein Daniel,
Beste Gelein Daniel,
Bedankt voor het achterlaten van je feedback. Dit is voor ons waardevolle informatie waardoor wij kunnen verbeteren. We hopen dat ondanks je de opleiding als behoorlijk pittig hebt ervaren, toch veel hebt kunnen leren!

Emiel

Mijn voorkeur was een klassikale opleiding. Daarvoor waren er helaas te weinig deelnemers, dus ben ik overgestapt naar online. De online opleiding training viel mij zwaar tegen. Ik had een... Mijn voorkeur was een klassikale opleiding. Daarvoor waren er helaas te weinig deelnemers, dus ben ik overgestapt naar online. De online opleiding training viel mij zwaar tegen. Ik had een interactieve e-learning verwacht, echter niets daarvan. Je moet per kennisblok enkele hoofdstukken lezen en dan vragen beantwoorden. Niets interactiefs. Bovendien moet je een aantal vragen zelf beoordelen op juistheid! Op een gegeven moment kwam ik vragen tegen die niet in de genoemde hoofdstukken stonden. Na een vraag aan de docent bleek het gehele boek tot de lesstof te horen. Toch vreemd omdat niet het gehele boek wordt afgedekt in de kennisblokken. Voor het leesgemak en vanwege het vele bladeren in het boek, heb ik een uitlijsting aangevraagd. Voor deze uitlijsting/boek moest ik nog een behoorlijk bedrag betalen. Toch maar gedaan.
De lesstof an sich is wel goed, echter de manier waarop het aangeboden wordt is niet goed. Over de docent heb ik niet echt een oordeel, ik heb hem niet geraadpleegd (echter ik moet een oordeel invullen)

Beste Emiel,
Beste Emiel,
Bedankt voor je uitgebreide feedback, dit is voor ons erg waardevolle informatie. We gaan je punten intern bespreken tijdens het evalueren van de opleiding. We vinden het jammer dat de opleiding niet aan al je verwachting heeft voldaan. Fijn dat de lesstof an sich goed goed is. We komen graag in contact me je om je feedback persoonlijk te bespreken, je hoort van ons!

Sjors

Ik heb via e-connect geprobeerd contact met een docent te zoeken om af te stemmen over vragen uit de e-learning die ik niet begreep of waar volgens mij een verkeerd antwoord was geprogrammeerd.... Ik heb via e-connect geprobeerd contact met een docent te zoeken om af te stemmen over vragen uit de e-learning die ik niet begreep of waar volgens mij een verkeerd antwoord was geprogrammeerd. Later heb ik via dezelfde weg geprobeerd contact te zoeken om vragen over het examen te stellen. Op deze berichten heb ik nooit antwoord ontvangen en ik heb dit als zeer demotiverend ervaren. Een tijd later heb ik via de servicedesk begrepen dat dit communicatiemiddel niet werkt.
Ik vind de kosten van de cursus t.o.v. de service en ondersteuning in de leeromgeving geenszins in verhouding.
Mijn advies is de contactmogelijkheid in e-connect in orde te maken of te deactiveren. Daarnaast zou het een docent passen als deze bij aanvang van de cursus contact met de cursist zou zoeken. Als laatste adviseer ik de oefenmogelijkheden in e-connect uit te breiden zodat het de cursist beter op het examen voorbereidt.

Beste Sjors,
Beste Sjors,
Bedankt voor het achterlaten van je feedback. Voor ons is dit erg waardevolle informatie en we nemen je punten zeker mee tijdens de evaluatie van de opleiding. We vinden het jammer om te lezen dat de opleiding niet volledig aan je verwachtingen heeft voldaan. We hopen dat je veel hebt kunnen leren en wij gaan aan de slag met je feedback.