Bianca

Boeiende training. Wel mis ik vanuit NIBE oefenmateriaal om examens te oefenen. Er is niks beschikbaar

Reactie NIBE-SVV:

Goed dat je dit aangeeft, Bianca! We gaan je feedback over het oefenmateriaal intern met ons meenemen.
NIBE-SVV

Veel de zelfde vragen. Wanneer je veel wil oefenen met vragen merk je dat dezelfde vragen veel terugkomen, je herkent ze, en kunt deze op de automatische piloot beantwoorden; dit is oefenen van het... Veel de zelfde vragen. Wanneer je veel wil oefenen met vragen merk je dat dezelfde vragen veel terugkomen, je herkent ze, en kunt deze op de automatische piloot beantwoorden; dit is oefenen van het beantwoorden van de vragen, maar niet het oefenen van de stof zelf

Reactie NIBE-SVV:

Bedankt voor het delen van je beoordeling. We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Marcel

Lesmateriaal had voldoende aansluiting met het examen. Prima opleiding.

Reactie NIBE-SVV:

Hallo Marcel, dat is fijn om te lezen. Bedankt voor je positieve feedback!

Renske

Examentraining is ongeveer 5x uitgesteld, uiteindelijk de training afgezegd en geannuleerd.

Reactie NIBE-SVV:

Wat jammer om te horen, Renske! Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen wij dat graag!

Jannah

Training is meermaals verplaatst en uiteindelijk een aantal keer op data waarop ik niet in de gelegenheid was om deel te nemen, daardoor heb ik uiteindelijk de training niet kunnen volgen

Reactie NIBE-SVV:

Wat jammer om te lezen, Jannah! Hopelijk kun je de training alsnog volgen. Mocht je hierbij assistentie nodig hebben, dan horen we het graag!

Mark

Ik vond de training helaas weinig toegevoegde waarde hebben. Ook besproken met de trainer.
Was heel inhoudelijk op berekeningen, maar even de 'helicopter view' was lastig. Waarom berekenen we nu wat we berekenen? Op dat soort vragen kon geen antwoord gegeven worden. Voor mij echt een gemiste kans en zonde van de investering.

Reactie NIBE-SVV:

Wat jammer om te horen, Mark! We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. We gaan je feedback intern met ons meenemen!
NIBE-SVV

Het lesmateriaal is echt aan verandering en vernieuwing toe. Het sluit totaal niet aan bij de vragen die je op het examen krijgt. Na mijn eerste examen ben ik gezakt en heb ik een training gevolgd... Het lesmateriaal is echt aan verandering en vernieuwing toe. Het sluit totaal niet aan bij de vragen die je op het examen krijgt. Na mijn eerste examen ben ik gezakt en heb ik een training gevolgd bij Lindenhaeghe waar ik de stof zoveel beter begreep. Makkelijk uitgelegd in begrijpelijke taal en is de opbouw van alle soorten verzekeringen veel logischer ingedeeld dan bij Nibe. Daarnaast zijn de proefexamens van Nibe totaal niet wat je gevraagd krijgt op het echte examen. Jammer en teleurstellend want als ik de eerste keer ook Lindenhaeghe had gedaan was ik in 1x geslaagd. Ik zou zeggen, kijk het eens af bij Lindenhaeghe want daarmee ben ik de 2de keer wel geslaagd.

Reactie NIBE-SVV:

Jammer dat je het niet hebt gehaald bij ons. Goed dat je dit aangeeft wat betreft het lesmateriaal. Bedankt voor je review!

Lesmateriaal:
- Vrij matig vorm gegeven.
- Soms ook vooringenomen qua conclusies (bijv. t.a.v. renteafdekking in het verleden).

Examens:
- Vragen zijn soms meer...
Lesmateriaal:
- Vrij matig vorm gegeven.

Examens:
- Vragen zijn soms meer woordspelletjes (dubbele ontkenningen e.d.) dan vragen waar het over gaat.
- M.b.t. module institutioneel adviseren: hierin zitten de cases over hoe je je moet opstellen e.d. Deze zijn voor mij totaal onbegrijpelijk en de voorbereiding qua lesmateriaal is minimaal. Als er dan soms 5 v/d 20 van dat soort vragen in een examen zitten dan vind ik dat totaal geen afspiegeling van de kennis die je zou moeten hebben.

Reactie NIBE-SVV:

Bedankt voor het delen van je feedback! Jammer om te lezen dat je niet algeheel tevreden bent over de opleiding. We gaan je punten van feedback intern doorzetten. Indien wij nog wat voor jou kunnen... Bedankt voor het delen van je feedback! Jammer om te lezen dat je niet algeheel tevreden bent over de opleiding. We gaan je punten van feedback intern doorzetten. Indien wij nog wat voor jou kunnen betekenen, dan horen we het graag.

Renate

Ik vond het lesmateriaal gedateerd en moeilijk leesbaar. Ik heb uiteindelijk via Nederland leert door een lespakket aangevraagd bij Hoffelijk en dat was een stuk plezieriger. Goede oefenexamens,... Ik vond het lesmateriaal gedateerd en moeilijk leesbaar. Ik heb uiteindelijk via Nederland leert door een lespakket aangevraagd bij Hoffelijk en dat was een stuk plezieriger. Goede oefenexamens, fijne leeromgeving en beter leesbare stof.

Reactie NIBE-SVV:

Wat jammer om te lezen, Renate! We gaan je feedback intern doorzetten!
NIBE-SVV

Naar mijn idee gaan er veel meer uren zitten in de voorbereiding voor de lessen en het examen dan er door jullie wordt aangegeven. Mij lijkt een aantal uren van 100 tot 125 meer in overeenstemming... Naar mijn idee gaan er veel meer uren zitten in de voorbereiding voor de lessen en het examen dan er door jullie wordt aangegeven. Mij lijkt een aantal uren van 100 tot 125 meer in overeenstemming met de werkelijkheid.

Reactie NIBE-SVV:

We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. We gaan je feedback intern doorzetten! Bedankt voor je review.