NIBE-SVV

De oefenexamens en drills zijn totaal niet representatief voor de echte examenvragen. DOE DAAR IETS AAN alstublieft

Maarten

Het boek valt uit elkaar van de spel- en stijlfouten. Daarnaast is informatie verouderd. We zitten in eind 2021 en er wordt gesproken in het boek over gegevens die ingaan per 1 januari 2020.... Het boek valt uit elkaar van de spel- en stijlfouten. Daarnaast is informatie verouderd. We zitten in eind 2021 en er wordt gesproken in het boek over gegevens die ingaan per 1 januari 2020. Daarnaast behandeld het boek wetsvoorstellen die mogelijk ingaan. Ondertussen zijn die wetsvoorstellen echter allang gewijzigd (in mid 2020). Zelfs WFT Inkomen heeft die wetsvoorstellen al beter ingeregeld in de examens dan dit boek. Daarnaast veel herhaling van dezelfde stof (als voorbeeld: wanneer een verzekeringsmaatschappij de polis kan beëindigen). Eveneens weinig diepgang, de denkwijze die gehanteerd dient te worden bij een ziekteverzuimpolis, welk advies gegeven kan worden in correlatie met eigen risico versus dagpremie is volledig afwezig. Ik had voor dit geld werkelijk beter verwacht.

Angelique

De leerstof is veel te taai geschreven.
In het examen worden vragen gesteld die niet vindbaar zijn in de aangeboden leerstof
Volgende keer voor mij geen NIBE.

Jetske

Het oefenmateriaal sloot niet goed met het examen. De syllabus en de online lesstof hebben een onduidelijke opbouw, De richtsnoeren A, B ik begrijp het nog steeds niet waarom er voor een dergelijke... Het oefenmateriaal sloot niet goed met het examen. De syllabus en de online lesstof hebben een onduidelijke opbouw, De richtsnoeren A, B ik begrijp het nog steeds niet waarom er voor een dergelijke opbouw is gekozen, werd ook slecht tot niet uitgelgd. Bij het leren via de memotrainer kwamen vaak dezelfde vragen aan bod en waren het vaak eenvoudige vragen waardoor je het gevoel had de stof al voldoende te beheersen. Het was aan de hand van het oefenen met de memotrainer lastig in te schatten of je de lesstof voldoende had begrepen.

Renée

Aan de opleiding heb ik helemaal niets !!! Het is een verplicht nummer, die heel veel kost, waar jan en alleman wat aan verdient, maar de deelnemers in de stress jaagt. De examentraining sloeg... Aan de opleiding heb ik helemaal niets !!! Het is een verplicht nummer, die heel veel kost, waar jan en alleman wat aan verdient, maar de deelnemers in de stress jaagt. De examentraining sloeg nergens op. Los van de verschillende foute e-mails die we ontvingen over de deelname en tijdsduur. Met elkaar discussieren, zodat je alleen maar in verwarring raakte door andere deelnemers. En het is schandalig dat we na 3,5 uur de uitslag nog niet hebben. De vorige keer kreeg ik die direct na het examen.

Susanne

De docent en de examentraining waren bijzonder teleurstellend. Het enige wat de docent deed, was de examenvragen behandelen en het antwoord laten zien. Wilde je daarop een vraag stellen, dan wist... De docent en de examentraining waren bijzonder teleurstellend. Het enige wat de docent deed, was de examenvragen behandelen en het antwoord laten zien. Wilde je daarop een vraag stellen, dan wist hij het antwoord niet. Dat moest hij in het boek opzoeken. Ik had verwacht, zoals ik dat bij andere trainingen heb gehad dat er iemand staat met ervaring en weet waarover hij praat en achtergrond informatie kan geven. Een cursist stelde aan het begin een vraag, zegt hij: "die parkeren we even". Vervolgens herinnert de cursist de docent aan de vraag.... uh.... lees het eerst maar even door, als je dan nog vragen hebt, dan kom ik er op terug... Zegt de cursist... dat heb ik al gedaan maar ik snap het niet... Vervolgens de docent... uh... ik zal zo even kijken, ik moet nu weg.!!! UIteindelijk ging de docent het gewoon uit het boek voorlezen. Daar heb je toch niets aan. De docent had totaal geen toegevoegde waarde.
Ik vond het echt slecht en dat ben ik niet gewend van NibeSVV.

Ik vond het bijzonder vervelend dat ik niet mijn eigen rekenmachine mocht gebruiken. Terwijl dit wel in de email van het DUO stond. Nu kreeg ik een rekenmachine wat zeer onhandig was en niet gebruikersvriendelijk.

Verder vond ik het beeldscherm bijzonder klein in verhouding tot het examen. Je moet bijlagen openen die vervolgens op een te klein scherm worden getoond. Je moet heen en weer en naar boven en beneden scrollen maar je krijgt niet de hele bijlage op 1 pagina te zien. Ook kun je de bijlage niet naast de vraag plaatsen. Echt heel vervelend en tijdrovend.

De memotrainer van E-connect werkte ook niet. Ik kreeg iedere keer zes dezelfde vragen over een en hetzelfde onderwerp. 10 dagen lang totdat ik het oefenexamen had gemaakt, toen kwamen die vragen er tussen.

Verder vind ik de info op de website erg onduidelijk. Gisteren begreep ik dat ik daarin niet de enige was. Als je kiest voor een examentraining met aansluitend examen staat er niet duidelijk vermeld dat je geen lesstof krijgt!.

Het lesmateriaal sluit totaal niet aan bij wat wij doen. Zou prettig zijn als daar onderscheid in gemaakt wordt en niet te algemeen gehouden wordt. Kijk daadwerkelijk naar wat je als medewerker voor... Het lesmateriaal sluit totaal niet aan bij wat wij doen. Zou prettig zijn als daar onderscheid in gemaakt wordt en niet te algemeen gehouden wordt. Kijk daadwerkelijk naar wat je als medewerker voor werk doet. Bovendien zijn de examenvragen veel te lang uitgeschreven, je hebt veel te weinig tijd en komen totaal niet overeen met de oefenexamens en memotrainers. Laat de manier van vraagstelling overeen komen met wat je moet oefenen.

Jeroen

Ik heb de lesstof en toetsen uitsluitend online gedaan en vond dit een prettige manier van leren. Vragen waren af en toe toch wat lastig, met name als er tijd zit tussen het bestuderen van de stof... Ik heb de lesstof en toetsen uitsluitend online gedaan en vond dit een prettige manier van leren. Vragen waren af en toe toch wat lastig, met name als er tijd zit tussen het bestuderen van de stof en het maken van de toetsen.

Inge

Ik heb eerder al aangegeven dat ik totaal niet tevreden was over de opleiding. Hier heb ik echter geen reactie meer op gehad. De oefenvragen en examens sloten absoluut niet aan bij het werkelijke... Ik heb eerder al aangegeven dat ik totaal niet tevreden was over de opleiding. Hier heb ik echter geen reactie meer op gehad. De oefenvragen en examens sloten absoluut niet aan bij het werkelijke examen. Er stonden veel fouten in de antwoorden, waardoor ik niet verder kwam. Als in de opgave bijvoorbeeld een tussenwoning stond, werd er in het antwoord ineens met een 2-onder-1kap woning gerekend. Helemaal erg was dat ik op de middag voor mijn examen de melding kreeg dat er een 20-tal zaken werden aangepast miv 1-7-2021. Deze wijzigingen zaten de volgende dag gelijk al in het examen.
Al met al was het voor mij een vreselijke ervaring en ben ik dus zeker niet tevreden over de opleiding van Nibe!

Ellen

Helaas is mijn ervaring van vandaag niet positief, ik zal het verder ook niet aanraden om een examentraining te volgen. De al bekende vragen klassikaal doornemen is geen EUR 150,- extra waard. Geen... Helaas is mijn ervaring van vandaag niet positief, ik zal het verder ook niet aanraden om een examentraining te volgen. De al bekende vragen klassikaal doornemen is geen EUR 150,- extra waard. Geen mogelijkheid om ook lesstof te bestellen in het proces (blijkbaar iets gemist), ook niet meer na contact opnemen. Verkeerde bevestiging gekregen, voor een totaal ander examen. Bericht dat er geen lunch beschikbaar is op het allerlaatste moment, lunchpakket mee en voilà, toch een lunch... Daarnaast moest er intern verhuisd worden, omdat de computertechniek niet op orde was, wat bij een aantal deelnemers meer stress opleverde. De docent en de examinator waren vriendelijk, dat wel. Na een uur zou de voorlopige uitslag verstuurd worden, inmiddels bijna 3 uur verder, u raadt het al.... nog niks. Ik vind er iets van...