Yari was moeilijk te motiveren en gaf ons weinig zicht in de voortgang.
Yari was moeilijk te motiveren en gaf ons weinig zicht in de voortgang.
Ik weet dat Yari een diploma heeft en heb het diploma gezien, maar ik weet niet of hij 10 vingerig kan typen en hoe snel hij dit doet.
Ik vind dat het prima werkt voor kinderen waar je goed zicht op hebt, maar minder op kinderen die zich daaraan willen onttrekken.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor de feedback op de cursus van Yari. Hij heeft het goed gedaan en een mooi eindresultaat gehaald van 153 aanslagen per minuut. U zult zien dat zijn snelheid nog verder zal gaan toenemen... Bedankt voor de feedback op de cursus van Yari. Hij heeft het goed gedaan en een mooi eindresultaat gehaald van 153 aanslagen per minuut. U zult zien dat zijn snelheid nog verder zal gaan toenemen nu hij een goede typevaardigheid bezit. Hij heeft goed zijn best gedaan. Wij hebben momenteel geen aparte ouderportal, waar u de voortgang van de cursus kunt inzien. Dit is zeker iets waar wij voor in de toekomst mee aan de slag gaan.

Peter Liest

Onze oudste dochter had haar typelessen en diploma ook bij Pica gevolgd en gehaald, dus voor Merel was het ook vanzelfsprekend dat ze bij Pica de lessen zou gaan volgen en het diploma zou gaan... Onze oudste dochter had haar typelessen en diploma ook bij Pica gevolgd en gehaald, dus voor Merel was het ook vanzelfsprekend dat ze bij Pica de lessen zou gaan volgen en het diploma zou gaan halen. De lessen waren goed afgestemd op de leeftijd, echter kreeg zij op sommige momenten ook veel huiswerk van school mee en moest de Picacursus soms 'om de dag' gemaakt worden ipv iedere dag. Uiteindelijk heeft ze het diploma ruimschoots gehaald.

M.Oosterlaar

Lisa heeft erg veel geleerd van jullie typcurcus.
Ze is hier heel erg blij mee,en vooral met het eind resultaat.

Wij vonden de opbouw erg traditioneel en ook saai. Onze zoon vond het niet leuk ook omdat hij normaal alles via games doet. Dit sloot dus niet aan bij zijn belevingswereld. Met hangen, wurgen,... Wij vonden de opbouw erg traditioneel en ook saai. Onze zoon vond het niet leuk ook omdat hij normaal alles via games doet. Dit sloot dus niet aan bij zijn belevingswereld. Met hangen, wurgen, huilen en paaien met kadoos heeft hij het uiteindelijk gehaald.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw feedback. Onze cursus is inderdaad geen game. Wij leren de kinderen typen aan de hand van leuke teksten, die we zo veel mogelijk op de belevingswereld van de kinderen laten... Bedankt voor uw feedback. Onze cursus is inderdaad geen game. Wij leren de kinderen typen aan de hand van leuke teksten, die we zo veel mogelijk op de belevingswereld van de kinderen laten aansluiten. Niet ieder kind is echter hetzelfde en vindt dezelfde dingen leuk. Uw zoon kan echter erg trots op zichzelf zijn, dat zijn wij ook.

Het was een leerzame ervaring. Voor zowel dochter als moeder. De motivatie was in het begin heel groot en daarna werd het moeten. Dit kostte heel wat tranen, maar ze heeft het desondanks heel goed... Het was een leerzame ervaring. Voor zowel dochter als moeder. De motivatie was in het begin heel groot en daarna werd het moeten. Dit kostte heel wat tranen, maar ze heeft het desondanks heel goed gedaan. We zijn halverwege een stapje terug gaan doen op mijn aanraden. Maar juf van het typen had dit niet gezegd. (Dus dan mag dat ook niet)????Misschien nog een tip om mee te geven aan jullie.... Het materiaal was top en ook de lessen waren prima.

Voor Jens was deze typecursus zeer geschikt, misschien is het verstandiger om de spelletjes vrij te geven na de extra type opdrachten. Ik kreeg de indruk dat Jens de opdrachten en de toetsen zo snel... Voor Jens was deze typecursus zeer geschikt, misschien is het verstandiger om de spelletjes vrij te geven na de extra type opdrachten. Ik kreeg de indruk dat Jens de opdrachten en de toetsen zo snel mogelijk af wilde hebben, zodat hij eerder aan de spelletjes kon beginnen. Ik denk niet dat de typecursus van Pica geschikt is voor onze dochter aangezien de kinderen wel een bepaalde discipline moeten hebben. Jens heeft van deze cursus heel veel geleerd waarmee hij zijn verdere leven voordeel van heeft.

Yvonne

Als je een zelfstandig kind hebt, gaat het goed.
Als je een zelfstandig kind hebt, gaat het goed.
Ik vind het wel belangrijk dat er meer oefeningen mbt aantal aanslagen online komen, zodat kinderen hiermee meer kunnen oefenen. Het zijn maar een paar oefeningen en online oefenen is toch anders dan zelf in Word. Dit zou ik een verbetering zijn en minder stress opleveren bij de kinderen.
Het zou soms wel eens handig zijn om telefonisch contact te hebben.
Daarnaast heb ik zelf een typediploma, dus weet je ongeveer hoe je houding is, maar anders lijkt het me wel lastig.
Verder goede ervaring!

Onze dochter vond het leuk om te doen. Wij moesten soms wat aansporen. Ze kon haar eigen tempo bepalen. Dat is wel fijn. Je hebt geen verplichting van 1 jaar om hem af te ronden

Demian

Doordat alles digitaal gaat hebben jullieniet gemerkt dat Demian niet veel heeft geoefend, maar wel goed scoort op de toetsen.
Zijn tempo is redelijk, voldoende voor de toetsen. Maar had veel...
Zijn tempo is redelijk, voldoende voor de toetsen. Maar had veel beter kunnen zijn als jullie hem feedback hierop hadden gegeven.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor uw feedback. We hebben het dossier van Demian bekeken en hij heeft inderdaad altijd keurige toetsen ingestuurd. U zult zien dat hij zijn vaardigheid nog verder zal uitbouwen nu hij een... Bedankt voor uw feedback. We hebben het dossier van Demian bekeken en hij heeft inderdaad altijd keurige toetsen ingestuurd. U zult zien dat hij zijn vaardigheid nog verder zal uitbouwen nu hij een goede typevaardigheid bezit.