Musa

Er werd beloofd dat we virtuele lessen zouden krijgen echter was dit een zelf studie.

Gaby

Ik heb van deze opleiding maar weinig opgestoken. Tijdens de eerste 2 module's via Virtual Classrooms werd er teveel tijd besteedt aan de persoonlijke issues van mensen, terwijl voor mij centraal... Ik heb van deze opleiding maar weinig opgestoken. Tijdens de eerste 2 module's via Virtual Classrooms werd er teveel tijd besteedt aan de persoonlijke issues van mensen, terwijl voor mij centraal moet staan hoe je omgaat met de theorie in de praktijk. Het is om jou beter te maken als coach, geen persoonlijke coachingssessie.... De laatste module was volledig via E-learning, en er is 1x contact met de leerkracht geweest voor aanvang van de lessen. Dit was maar 5 minuten met weinig interesse vanuit de leerkracht. Online opdrachten werden zo goedgekeurd, en na afronding van de module is er helemaal geen contact meer geweest. Kortom, leuke aanvulling op mijn CV maar eigenlijk weggegooid geld...

Yvonne

Na de eerste module afgehaakt! Coaching alleen op basis van theorie was voor mij niet haalbaar. Praktijk kwam ook in virtueel classroom niet goed tot recht. Echt weggegooid geld. Ik heb me... Na de eerste module afgehaakt! Coaching alleen op basis van theorie was voor mij niet haalbaar. Praktijk kwam ook in virtueel classroom niet goed tot recht. Echt weggegooid geld. Ik heb me ingeschreven voor live lessen in Eindhoven! Er had vantevoren wel wat duidelijker gecommuniceerd kunnen worden dat er grote kans bestaat dat lessen niet door kunnen gaan. Ik heb er enorm van gebaald en ik betreur zeer dat ik zoveel kosten heb gemaakt!

Marjoes

Taal:
We hebben deze module voldaan met de intentie dat wij zouden krijgen:
-studiemateriaal,
- een online leeromgeving,
- contact met de docent
- feedback op gemaakte...
Taal:
We hebben deze module voldaan met de intentie dat wij zouden krijgen:
-studiemateriaal,
- een online leeromgeving,
- contact met de docent
- feedback op gemaakte opdrachten
We hebben inderdaad studiemateriaal ontvangen, al waren er soms filmpjes die we moesten bekijken en beoordelen die niet werkten en verouderde artikelen (aug 2010, nov 2014, een boek geheel gericht op België uit 2010). Dit vonden wij erg jammer daar er zoveel ontwikkeling is op taalgebied.
De online leeromgeving is prima opgezet, jammer dat de docent deze niet iedere week weet te vinden.
Contact met de docent, hier wachten we inmiddels maar niet meer op. Deze is nooit geweest. Er wordt amper gereageerd op vragen of pas erg laat. Er wordt verweten dat we opdrachten allemaal in een keer hebben ingeleverd, wat niet zo is. Of “Ik wacht nog even met nakijken tot meer van jullie de weg hebben gevonden met e-connect”. Er wordt dus steeds naar anderen gewezen.
Feedback op gemaakte opdrachten was summier. We hebben geconstateerd dat we soms dezelfde feedback kregen; dat we beiden nog opdrachten open staan die in februari zijn ingeleverd; dat er geen antwoord werd gegeven op vragen of werd beantwoord met “ dat weet ik ook niet”; er de afgelopen twee weken niet een opdracht meer is nagekeken; er opdrachten op ingeleverd blijven staan met als reden: “Ik kan ze niet sluiten”, terwijl in de opdracht zelf staat: “Wordt gesloten door de docent”. Wat wij ook erg vreemd vinden is dat een deel van de studenten de Visuele analyse en - synthese moesten interpreteren terwijl dit in de gehele module niet aan bod is gekomen.
Begeleiding bij het de eindopdracht hebben we niet gekregen. We hebben examen gedaan zonder hulp van de docent.
Wij zijn van mening dat wij niet de beloofde begeleiding, feedback en up to date materialen hebben gehad en daarom in aanmerking komen voor een financiële tegemoetkoming voor de niet geleverde diensten. Deze hebben we niet gekregen. Wel konden we vragen stellen nadat we reeds geslaagd waren over de geboden leerstof. Niet echt relevant dus. De vraag of alsnog opdrachten nagekeken konden worden werd met nee beantwoord, daar had de docent geen tijd voor gekregen. Vele malen telefonisch contact gehad. Steeds weer een andere case manager, de vorige werd er vanaf gehaald. Vele malen gehoord dat het inderdaad echt niet kan zo. Maar geen tegemoetkoming in onze wensen. (ja onze wensen, we hadden inmiddels met meerdere mensen contact en dezelfde ervaringen).
dyslexie:
goede

Ik heb veel geleerd tijdens de opleiding. Voor mij was het een hele andere richting als mijn huidige vak. Daarom het lage cijfer voor het aansluiten op mijn huidige beroepsgroep.
De docenten...
De docenten waren kundig en fijn om les van te krijgen.

Hellen

Wegens persoonlijke omstandigheden heb ik van de examencommissie vrijstelling gekregen voor het maken van het examen. Op voorwaarde dat ik 80 procent van de opdrachten heb ingeleverd kon ik mijn... Wegens persoonlijke omstandigheden heb ik van de examencommissie vrijstelling gekregen voor het maken van het examen. Op voorwaarde dat ik 80 procent van de opdrachten heb ingeleverd kon ik mijn certificaten behalen. Ondanks het feit dat ik 100 procent van de opdrachten heb ingeleverd weigert Scheidegger mij de certificaten toe te sturen en wordt ik afgescheept met slechts een bewijs van deelname. En dat op verkeerde informatie in het systeem in plaats van deze te verifieren bij mijn docenten. Ik neem hier absoluut geen genoegen mee en zal dit beslist aanvechten. In het systeem heb ik per abuis een paar opdrachten niet kunnen afsluiten voordat ik deze naar mijn docenten heb gezonden en achteraf sluiten lukte niet meer en de docente heeft ook niet de mogelijkheid om dit te doen. Vragen over hoe ik dit kon oplossen werden niet beantwoord. Hierdoor is een vertekend beeld ontstaan over mijn voortgang. Aangezien er blind gestaard wordt op alleen het systeem en geen overleg wordt gepleegd met de docenten, wordt de student daar de dupe van. Zo kreeg ik het bericht dat ik was gezakt voor het examen, terwijl dat niet aan de orde was. Een medewerker gaf desgevraagd aan dat het een automatisch bericht was van het systeem en dat ik dit kon negeren. Indien jullie weten dat dit soort onterechte meldingen uitgaan, is het van belang om correct geïnformeerd te worden, voordat jullie belangrijke beslissingen nemen en dat is bij de docenten. Dus mensenwerk en geen computerwerk.
Het mag duidelijk zijn dat ik bijzonder teleurgesteld ben in jullie handelwijze. Ik heb bewust voor Scheidegger gekozen omdat ik in de jaren zeventig mijn typediploma bij jullie heb behaald, waardoor ik meteen een baan kreeg. Maar toen was er nog sprake van menselijke beslissingen.
Over de lesinhoud en de contacten met de docenten ben overigens zeer tevreden. Ook over de medewerkers die ik gesproken heb. Al had ik soms de indruk dat deze niet alrijd op de hoogte waren van wat er eerder besproken was. Daar moet ook aandacht aan besteed worden, zodat er niet twee verschillende afspraken gemaakt, of zaken door elkaar gehaald worden.

Patrick

De docenten van de modules waren niet meer echt aanwezig en voegde weinig toe aan de lessen middels Econnect. De stagebegeleider heeft nooit interesse getoond naar de opleiding verloop en antwoorden... De docenten van de modules waren niet meer echt aanwezig en voegde weinig toe aan de lessen middels Econnect. De stagebegeleider heeft nooit interesse getoond naar de opleiding verloop en antwoorden slecht op vragen.

Adrie

Het resultaat is dat ik beter heb leren typen. Dus doel van de cursus is gelukt.
Het contact opnemen met docenten liep niet naar wens. Eerst een vraag gesteld en krijg een bevestiging dat er op gereageerd zou worden echter niets op gehoord. Daarna via de chat contact opgenomen en gaven aan dat ze binnen twee weken het resultaat van mijn examen door zou krijgen en dat ik daarna een certificaat zou ontvangen. Helaas tot op heden niets over gehoord....

Opleiding is geen echte opleiding. De inhoud is puur gericht op basisonderwijs en dan ook nog vooral onderbouw. Het gaat nergens over huiswerk. Ondwerpen als planning, concentratie,... Opleiding is geen echte opleiding. De inhoud is puur gericht op basisonderwijs en dan ook nog vooral onderbouw. Het gaat nergens over huiswerk. Ondwerpen als planning, concentratie, studeerstrategieen, faalangst, ongaan met toetsen etcetera komen nergens aan bod. Niet zoals beloofd : kinderen helpen het beste uit zelfzelf te halen. Het gaat vooral om het werken met klassen. Opdrachten zijn grotendeels niet uitvoerbaar als er geen klas, mehode of collega tot je beschikking staat. Er stonden geen eisen om te starten met de ‘opleiding’ maar de afsluitende taalopdracht is bijvoorbeeld alleen uitvoerbaar als je al leerlingen onder je hoede hebt. De ‘opleiding’ is samengesteld uit twee modules die voor basisschooldocenten zijn en dat is goed te merken. Het is een niet-bestaande opleiding, een in-elkaar-geknutseld iets om weer in de markt te kunnen zetten. Totale desillusie en misleidend!

De opleiding is lastig voor iemand zonder werkervaring in dit vak. Covid-19 maakte het nog moeilijker, want er werden veel minder lessen aangeboden en het was online. De modules worden zonder vaste... De opleiding is lastig voor iemand zonder werkervaring in dit vak. Covid-19 maakte het nog moeilijker, want er werden veel minder lessen aangeboden en het was online. De modules worden zonder vaste volgorde gevolgd, dit vond ik raar en belemmerde mij ook, omdat er in het examen van de eerste module van mij verwacht werd dat ik informatie al wist die ik pas in de derde module kreeg.
De docenten en het werkboek waren goed, maar de manier waarop de opleing is ingedeeld is niet logisch en benadeeld de student.